4 Ocak 2010 Pazartesi

Patates Mantısı

Nette gezinirken tesadüfen bu siteye rastladım çok güzel tarifler var burada oradan öğrendiğim bir tarifti denedim biraz uğraştırıcı ama yemesi çok zevkli:)) ben maydanoz koymadan yaptım...
Malzemeler:
  • 6 adet patates
  • 2-3 diş sarımsak
  • yoğurt
  • maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz, karabiber ve kırmızı biber
  • margarin ya da tereyağı.
Yapılışı:
Patatesleri haşlayıp kabuklarını soyuyoruz ve bir çatal yardımıyla eziyoruz sonra içine tuz, karabiber, kırmızı biber, maydanoz ve azcık yağ (eklemenizi tavsiye ederim şekillendirmesi kolay oluyor ele yapışmıyor) bütün malzemeleri harmanlayarak kase şekilleri veriyoruz ve tabağa diziyoruz. Küçük bir öneri daha evinizde mikrodalga fırınınız varsa biraz ısıtın. Ayrı bir tasta sarımsakları ezip yoğurtla karıştırıyoruz ve yapmış olduğumuz sarımsaklı yoğurtla patateslerin içlerini dolduruyoruz. Tavada margarini eritip salçayı ekliyoruz ve hazırladığımız salçalı yağı patateslerin üzerlerine döküyoruz... Afiyet olsun:))

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Ben de yapmıştım.

    YanıtlaSil
  2. blogun hayırlı olsun gamze tesadüfen gördüm ve çok sevindim
    patates hastası olarak bu tarifi mutlaka deniycem çok seveceğimizden eminim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. sağol minecim seni blogumda görmek beni çok sevindirdi:)))

    YanıtlaSil
  4. nesibecim teşekkürler canım senin de ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  5. canım bende patatesin herşeyini severim ellerine sağlık en yakın zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim canım biz de aynı şekilde patatesli olan herşeyi severiz özellikle beyim ve oğlum:))

    YanıtlaSil
  7. Çok beğendim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil